29 marca 2024

DJG.COM.PL

Co ciekawego w sieci słychać?

Tworzenie strony internetowej

Tworzenie strony WWW

Tworzenie dobrych stron internetowych

Aby tworzona strona internetowa rozwiązała problemy biznesowe, uruchomienie strony z opisem produktów i usług nie wystarczy. Trzeba zrobić jeszcze coś. Pomoże to uczynić witrynę przyjazną dla klientów i widoczną dla wyszukiwarek.

Biznes w dziedzinie SEO jest bardzo niejednoznaczny. Niektórzy nie chcą zadzierać z wyszukiwarkami i polegać na Internecie, podczas gdy inni są pewni jego mocy sprawczej.
Służy temu pozycjonowanie i optymalizacja stron www.

Strona internetowa firmy jest pierwszym punktem kontaktu odbiorców z Twoją firmą w Internecie. Użytkownicy postrzegają witrynę jako biuro, które pokazuje, czy można ci zaufać.
Witrynę, w której można przeglądać informacje o produktach lub usługach.
Możliwość szybkiego uzyskania odpowiedzi na pytania.
W najlepszym interesie wydawcy strony jest optymalizacja i pozycjonowanie. To jest sprawienie, aby witryna była łatwo wyszukiwana i zamykała wszystkie potrzeby odwiedzających w taki sam sposób, jak menedżerowie w biurze. Uczynienie strony działającym narzędziem biznesowym pomoże w tym procesie.

Trzeba też jeszcze rozróżniać dwa hasła. Optymalizacja a pozycjonowanie, brzmi i znaczy zupełnie co innego.

Kolejność prac powinna być określona następującym szablonem:

Projektowanie strony internetowej

Optymalizacja techniczna

Design i użyteczność

Wypełnienie strony treścią

Zdobywanie zaufania

Rozwiązywanie zadań użytkowników na stronie

Prezentacja witryny i firmy w wyszukiwarkach i usługach

Etap 1. Projektowanie strony WWW: co zrobić przed rozpoczęciem pracy


Wyznaczyć zadania i cele serwisu. Wyznacz konkretne mierzalne cele, aby następnie ocenić wydajność witryny i pracy.

Zidentyfikuj grupę docelową. Dopasuj zadania biznesowe witryny do swoich poglądów na temat docelowych odbiorców. Przeanalizuj, jakie podstawowe cechy mają potencjalni klienci. Być może zdecydujesz, że musisz zaangażować pracowników lub partnerów za pomocą witryny – to również należy wziąć pod uwagę. Możesz tworzyć różne witryny dla różnych odbiorców lub gromadzić strony docelowe w jednej witrynie dla każdego segmentu:


– klientów indywidualnych
– hurtowników
– osób poszukujących pracy
– partnerów
i innych segmentów odbiorców.

Kod strony internetowej.

Przeanalizuj popyt wyszukiwania. Tutaj analizujemy, w jaki sposób twój produkt jest wyszukiwany w wyszukiwarce. Na przykład, tworząc stronę internetową kliniki, ustaliliśmy, w jaki sposób pacjenci wybierają miejsce leczenia:


– kim są ludzie
– co jest dla nich ważne.


Następnie wyróżniono pięć parametrów ważnych dla odbiorców centrum medycznego:


– zalecenia
– lokalizacja
– recenzje
– cena
– pakiet usług.

A potem rozwinęli te kryteria i wyobrazili sobie, jak konkretnie ludzie będą szukać dostawcy opieki zdrowotnej w Internecie.

Dla tych, którzy szukają lekarzy, opracowano osobne strony internetowe ze specjalistami. Dla tych, którzy szukają objawów, wyróżniono strony opisujące objawy chorób, na które wskazują, oraz linki do usług, które mogą poradzić sobie z chorobą. Ogólnie rzecz biorąc, tak pracowano nad każdą grupą.

Przeprowadź taką analizę dla każdego segmentu swoich odbiorców, a wtedy będzie jasne, z czego powinna się składać strona. Aby przeprowadzić ankiety wśród docelowych odbiorców, możesz użyć wygodnego narzędzia z sieci, które jest dostarczane online i za darmo.

Zbadaj konkurentów.

Aby skutecznie informować potencjalnych klientów o ofercie i w sposób zrozumiały przekazać zadanie programistom:

Przeanalizuj 20 najlepszych wyników wyszukiwania według podstawowych zapytań biznesowych i zbadaj:


– rodzaje stron internetowych
– sklep internetowy
– agregatory
– serwisy społecznościowe
– katalogi.

Na przykład, jeśli szeroki wybór usług lub asortyment produktów jest ważny dla odbiorców, staraj się zaspokoić tę potrzebę na tym samym poziomie, co konkurenci.

Teraz naszym zadaniem jest stworzenie struktury strony WWW, aby rozwiązała zadania, które zidentyfikowaliśmy, dla grupy docelowej, której potrzebujemy, i pod kluczowymi zapytaniami, które zebraliśmy. Rezultatem powinna być wdrożona struktura witryny.

W rezultacie etap projektowania witryny powinien być rozumiany jako odpowiedź na pytania:

– jakie zadania powinna rozwiązać strona WWW?
– jakich użytkowników należy przyciągnąć na stronę internetową?
– kim są główni konkurenci?
– jaki jest semantyczny rdzeń witryny?
– z czego składa się struktura witryny?

Etap 2. Optymalizacja techniczna


Błędy w części technicznej mogą prowadzić do poważnych problemów, które nie pozwolą ci wejść na szczyt SERP. Jeśli podczas indeksowania witryny Robot wyszukiwania nie znalazł się na niektórych stronach lub uznał informacje za nieprawidłowe, może to zmniejszyć ruch.

Oto niewielka część listy kontrolnej, dzięki której zapewniamy poprawność technicznej optymalizacji witryny:


– sprawdź błędy w GSC.
– znajdź duplikat treści
– wyeliminuj duplikaty.
– sprawdzić, czy roboty wyszukiwarek poprawnie widzą treść stron
– upewnij się, że ważne strony są indeksowane przez wyszukiwanie.
– sprawdź prędkość pobierania i wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Szybkość ładowania stron internetowych


Jeśli strona jest bardzo wolna, nie spodoba się to robotom ani ludziom. Będziesz gorszy od konkurentów w wyszukiwaniu, a ci rzadcy użytkownicy, którzy dotrą do twojej witryny, nadal będą odchodzić do szybszych konkurentów.

Etap 3. Design i użyteczność


Z doświadczenia wynika, że wśród głównych cech dobrego projektu wymieniono minimalizm, prostotę, wygodę, piękno, efektowność i przejrzystość. Jest to zrozumiałe, ponieważ wszystkie te cechy pochodzą z cech zachowania użytkowników Internetu, z których główne są następujące:


– nie chcą czytać i liczyć
– chcą zdjęcia i filmy
– nie chcą zbędnych działań i straty czasu
– emocje silniejsze niż racjonalne kalkulacje
– chcą osobistej i szybkiej reakcji.

Strona internetowa.
Tworzenie nowej strony internetowej.

Tworząc projekt strony internetowej, musisz kierować się tymi szczególnymi cechami, ponieważ witryna nie jest dla ciebie, jest dla odbiorców. Współczesny użytkownik ma pewien zestaw oczekiwań, których nie można nie spełnić. To leży w twoim najlepszym interesie. Na przykład logo ludzie spodziewają się zobaczyć w prawym górnym rogu, znane miejsce na kosz – w prawym górnym rogu, a w stopce zawsze można znaleźć dane kontaktowe.

Responsywny projekt


Konsumpcja treści w Internecie pochodzi dziś głównie z telefonów, więc zdolność adaptacji nie jest przewagą konkurencyjną, ale koniecznością.

Responsywna strona internetowa to taka, która ładnie wygląda na urządzeniach o różnych rozmiarach. Jeśli mówimy o responsywnym projekcie dla smartfonów, ważne jest, aby zapewnić wygodne przyciski, zrozumiałe elementy do kliknięcia z przewidywalnym wynikiem interakcji. Na przykład kliknięcie numeru telefonu powinno otworzyć aplikację telefonu, a kliknięcie formularza powinno otworzyć klawiaturę ekranową.

Pierwsza odsłona witryny


Pierwszy ekran powinien informować o wszystkich niezbędnych informacjach o tym, gdzie trafił odwiedzający i co musi zrobić. Rozumiejąc potrzeby grupy docelowej i jej zadania, możesz stworzyć pierwszy plan, który przygotuje odwiedzającego do zakupu.

Grafika


Przeglądając strony WWW, ludzie trzymają się najbardziej widocznych elementów. Twoim zadaniem jest, aby były najważniejsze i widoczne. Użyj nagłówków, zdjęć, ikon, zrozumiałych obrazów, aby odpowiedzieć na pytania docelowych odbiorców. Jeśli tekst jest najłatwiejszym sposobem udzielenia odpowiedzi, grafika jest sposobem na przekazanie tej odpowiedzi bez słów.

Etap 4. Wypełnienie strony internetowej


Klient przychodzi do twojej witryny po usługę lub produkt. Ważne jest, aby poprawnie wypełnić witrynę, aby twoje zadania biznesowe i zadania odwiedzających były rozwiązywane tak skutecznie, jak to możliwe. Przede wszystkim zastanów się, czego potrzebuje odwiedzający witrynę, aby złożyć zamówienie. Aby podjąć decyzję, odwiedzający potrzebuje następujących informacji w dobrze zorganizowanej formie:
– informacje o produkcie lub usłudze
– warunki handlowe
– przewagi konkurencyjne
– przykłady wdrożeń
– opinie i rekomendacje
– szczegółowe informacje o firmie
– certyfikaty, licencje, patenty.
– dane kontaktowe i teleadresowe.
– jak zamówić

W tworzeniu skutecznej strony internetowej, która udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania odwiedzającego i doprowadzi go do zamówienia, pomogą elementy:


– zdjęcie promocyjne
– ceny i terminy
– istota usługi