Pierwszą myślą każdej osoby, która dopiero co założyła swoją działalność gospodarczą jest to, że koniecznie musi założyć swoją własną stronę internetową. Stronę z której będzie można się dowiedzieć czym się zajmuje oraz gdzie ją można znaleźć.
Co jeszcze umieścić na takiej stronie? Jak sprawić, żeby strona internetowa przyciągała, a nie odpychała?
Opisz dokładnie czym się zajmujesz
Pierwszą i najważniejszą rzeczą na którą należy zwrócić uwagę projektując stronę internetową jest to, żeby umieścić na niej informacje dotyczące naszej działalności. Czyli to czym się zajmujesz.
Jakie są Twoje produkty. Jakie są usługi, które świadczysz. Opisz jakie problemy rozwiązujesz. Pamiętaj, że dobre opisanie profilu swojej działalność to podstawa sukcesu.
Napisz jak wygląda proces współpracy z Tobą
Dobrze zaprojektowana strona internetowa to także dobrze opisany proces współpracy z Tobą. Opisz na stronie jak podchodzisz do realizacji określonej usługi. Jak sprzedajesz produkty, jakie są możliwości dostarczenia określonego produktu. Potencjalnych klientów interesuje wszystko. Krok po kroku.
Projektowanie stron internetowych to dobry wybór zdjęć
Strony internetowe powinny być tak zaprojektowane, że osoba przeglądająca daną stronę internetową już z samych zdjęć będzie mogła dowiedzieć się jak wygląda działalność. Czego ona dotyczy. Jak wygląda proces ewentualnej współpracy. Warto pobudzić wyobraźnię naszego klienta. Pokazać mu na zdjęciach jak może wyglądać produkt, który dla niego stworzysz.
Warto dać się poznać
Na stronie internetowej warto zamieścić informację na temat samego siebie. Opisać to czym się interesujesz poza główną działalnością, którą prowadzisz. Napisać kilka słów o swoim hobby. Jeśli Twoim pobocznym zainteresowaniem są wycieczki na Jasną Górę do Częstochowy to super. Napisz to tym!
Dużo zależy od profilu działalności Twojej firmy. Jeśli jesteś nastawiony na budowanie więzi ze swoimi klientami to warto rozpisać się na temat samego siebie. Dać się poznać. Jeśli jednak nie będziesz budował więzi to wystarczy kilka słów o sobie i jakieś zdjęcie.
Pokaż swoje osiągnięcia
Jeśli masz już jakieś swoje portfolio do je wyeksponuj i zaprezentuj. Strona WWW jest do tego idealnym miejscem. Uczestniczyłeś w szkoleniach to napisz o tym. Jeśli dostałeś dyplom lub zdobyłeś certyfikat to go pokaż. Jeśli Twoi klienci napisali recenzję Twoich produktów lub zostawili gdzieś w Internecie opinię na temat Twojej firmy. Pochwal się tym i zostaw link. Niech inni też poczytają.
Jak najbardziej wyeksponuj dane kontaktowe
Sekcja „Kontakt” to podstawa odpowiednie zaprojektowanej strony. Niech klient będzie umiał Cię znaleźć. Numer telefonu to absolutna podstawa. Dobrze jest przygotować sobie profesjonalny adres e-mail – czyli nie taki na darmowych skrzynkach wp.pl lub onet.pl. Zostaw linki do swoich profilów w social mediach. Niech klient w ciągu dwóch sekund będzie mógł nawiązać z Tobą kontakt.
Projektowanie stron internetowych to nie bułka z masłem. Trzeba poświęcić dziesiątki godzin na analizę danego przypadku, sprawdzić co jest dobre, a co nie. Dobrać odpowiednie kolory, czcionki, zdjęcia. Ale zapamiętaj. Dobrze zaprojektowana strona internetowa to mnóstwo nowych klientów. A więc poświęć trochę czasu, żeby wszystko na Twojej stronie WWW było dopięte na ostatni guzik.
Więcej z tej kategorii
Na co zwrócić uwagę decydując się na hotel dla zwierząt?
Raj dla koneserów lodów naturalnych
Portal rolniczy – czy warto?